Передзвоніть мені
Консультація безкоштовно
Укр | Рус

Консультація та запис на прийом:

(067) 340-33-30
(032) 253-98-93



Особливості здійснення державних закупівель

Особливості здійснення державних закупівель  З ціллю раціонального використання коштів бюджету був впроваджений механізм державних закупівель. Їх проведення згідно нещодавно прийнятого закону«Про здійснення державних закупівель» є обов’язковим коли ціна товару, що закуповується перевищує 100000 гривень, а робіт – 1000000 гривень.

Форми здійснення державних закупівель

Закупівлі проводяться у наступних формах:

 

·         Запит цінових пропозицій;
·         Двоступеневі торги;
·         Переговорна процедура;
·         Відкриті торги;
·         Процедура попередньої кваліфікації

 

Форма у якій проводяться закупівлі залежить від вартості предмета закупівлі та його  характеристик.

Найбільш розповсюдженішою формою закупівель є запит цінових пропозицій, що  застосовується коли вартість предмету закупівлі не перевищує 300 тисяч гривень. Вони проводяться наступним чином: після оприлюднення інформації про закупівлі всі бажаючі фізичні та юридичні особи повинні подати по одній ціновій пропозиції.  Перемагає той учасник пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.

Ще однією достатньо поширеною формою закупівель є відкриті торги. Для участі у відкритих торгах, окрім  комерційної пропозиції, слід подати документацію, яка визначена в оголошенні про проведення закупівель. Брати участь у відкритих торгах як і в процедурі запиту цінових пропозицій мають право усі без винятку фізичні та юридичні особи. З учасником, який подав найвигіднішу пропозицію укладається договір про закупівлю.

Двоступеневі торги проводяться подібно до відкритих, проте безпосередньому проведенню торгів передують переговори з потенційними учасниками для визначення характеристик предмету закупівлі. Після проведення таких переговорів учасниками подаються остаточні конкурсні пропозиції, які оцінюються комітетом з конкурсних торгів. З учасником який успішно пройшов переговори і запропонував найнижчу ціну предмету закупівлі укладається договір.


Читайте також: Державна закупівля. Тендер


Формою закупівель, проведення якої є винятком із загального правила є попередня кваліфікація. Особливість цієї процедури полягає в тому, що безпосереднім торгам передує попередня кваліфікація учасників (подання документів у яких зазначаються технічні, інформаційні, фінансові можливості учасників). До торгів допускаються лише ті учасники, які успішно пройшли попередню кваліфікацію. Перемагає учасник, який пройшов процедуру кваліфікації і запропонував найвигідніші умови контракту про закупівлю.

Яка б форма закупівель не застосовувалась учасники зіштовхнуться із необхідністю заповнення конкурсної документації та подання конкурсних пропозицій в стислі строки. Не маючи юридичних знань достатньо складно якісно підготувати документи та пропозицію конкурсних торгів. Тому наявність професійного юридичного супроводу значно підвищить шанси учасника на перемогу.

Етапи здійснення закупівель

Умовно процедура закупівлі складається із таких етапів:

 

Ø  Опублікування оголошення про закупівлю;
Ø  Подання документації;
Ø  Аналіз поданих документів;
Ø  Оцінювання конкурсних пропозицій;
Ø  Визначення переможця;
Ø  Укладення контракту з переможцем;
Ø  Складання та оприлюднення звіту про закупівлю

 

Процедура закупівель починається опублікуванням на сайті Уповноваженого органу відповідного оголошення. В оголошенні визначаються характеристики предмету закупівлі та інші істотні умови закупівлі. Участь в закупівлях має зміст лише у тому випадку якщо учасник може запропонувати товар чи послугу, яка повністю відповідає вимогам, що вказані в оголошенні.

На наступному етапі торгів учасники здійснюють підготовку документів та формують конкурсні пропозиції у яких пропонують  якомога вигідніші умови співпраці.

Третім етапом торгів є аналіз комітетом з конкурсних торгів поданих документів. На цьому етапі перевіряється правильність заповнення конкурсної документації та відповідність учасників вимогам, які ставились в оголошенні. Всі учасники користуються рівними правами, комітет не може встановлювати будь-яких дискримінаційних обмежень чи привілеїв для будь-кого з учасників. Законом встановлено вичерпний перелік підстав при наявності яких учаснику можна відмовити в допуску до участі в торгах. Цей перелік розширювальному тлумаченню не підлягає. Проте, на практиці саме на цьому етапі відбувається «відсіювання» небажаних учасників. Для того, щоб не опинитися у такій ситуації потрібно мати надійний юридичний захист....

 

comments powered by Disqus