На жаль, на українському ринку страхування не рідкісні випадки, коли страхові компанії безпідставно відмовляють у відшкодуванні страхових виплатах, недоплачують розмір страхового відшкодування, або можуть спокійно проігнорувати і законні терміни і повний пакет поданих клієнтом документів для страхових виплат.
Обов'язково потрібно ТЕРМІНОВО ЗАТЕЛЕФОНУВАТИ страховій компанії і повідомити про страхову подію. (В договорі прописані ТЕРМІН - 1, 2 або 3 дні).
Незважаючи на те, що подзвонили в страхову компанію, повідомили про те, що трапилося ДТП, чим власне і виконали умови страхового договору, все одно обов'язково зробіть ще й письмове повідомлення (спочатку телеграмою, а потім листом, але тільки не по мережі інтернет.).
Зареєструвати в страховій компанії (обов'язково повідомлення). Термін, в який ви повинні повідомити в страхову компанію вказаний в договорі страхування, і, як правило, не більше 2-3 робочих днів.
На всіх документах, які Ви направляєте в страхову або передаєте особисто записуйте вихідний і вхідні номери і дати або попросіть зробити копію з вхідним номером співробітників страхової компанії, не соромтеся запитати прізвище і посаду співробітника, який прийняв Ваші документи. Залишайте у себе копії всього, що здаєте в страхову (якщо відправили поштою, відправляйте з описом)
Уважно прочитайте Ваш договір, там, як правило записані такі вимоги для КАСКО:
Не забувайте контролювати термін оформлення документів для страхових виплат. Термін, протягом якого повинна бути отримана страхова виплата вказано в договорі. Обчислюється він з наступного дня, коли ви подали останній, передбачений договором документ. ОСАГО виплати проводяться протягом 30 календарних днів після отримання всіх документів. Нічого страшного не відбудеться, якщо Ви напишите запит у страхову компанію з проханням підтвердити, що всі документи, передбачені договором страхування, вами подані.
Якщо минув термін для страхового відшкодування, встановлений договором, відразу ж направляйте претензію рекомендованим листом в страхову компанію і копію другому адресату - Держфінпослуг (контролюючий орган страхових компаній), Моторне (транспортне) страхове бюро (якщо невиплата по ОСАГО).
Дайте тільки 7-ми денний термін страхової компанії, пославшись на ст. 530 Цивільного кодексу України.
На цьому етапі необхідно подати скаргу, вказавши, що Вами було зроблено все вищеперелічене і підкріпивши скаргу копіями документів - у
- Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг (Держфінпослуг)
МТСБУ (Моторне (транспортне) страхове бюро України), якщо вам не виплачують відшкодування по ОСАГО.
Якщо Ви маєте час і сума страхової виплати незначна, то можете звернутися в суд самостійно. На любому сайті можна знайти цілком пристойну позовну заяву (можна його відкоригувати у юриста - приблизно за 150 грн). Якщо мова піде про суми в розмірі від 40000 грн і більше, Ви повинні розуміти, що страхова компанія володіє набагато більшими фінансовими можливостями, досвідом і допомогою фахівців, ніж Ви, як клієнт. Тому, вирішивши звертатися до суду потрібно знайти адвоката - саме фахівця в суперечках про відшкодування страхових виплат для того, щоб стягнути страхове відшкодування, моральний збиток, розмір пені, інфляційні виплати, оплату правової допомоги адвоката, інші витрати, передбачені Законами України про страхування.