Передзвоніть мені
Консультація безкоштовно
Укр | Рус

Консультація та запис на прийом:

(067) 340-33-30
(032) 253-98-93



Окремі проблеми працевлаштування та правового захисту тимчасово переселених осіб.

Проблеми працевлаштування  тимчасово переселених осіб.Трагічні  події,  які  відбуваються у  зоні  проведення  АТО, змусили покинути  міста постійного проживання та  роботи  значну кількість  осіб.  Лише  за офіційними  даними кількість офіційно зареєстрованих  в Україні тимчасово переселених осіб перевищила один мільйон осіб.  Зрозуміло що певна частина переселенців  з часом повернеться  до місць постійного проживання  як  у  звільненні  від терористів  райони  Донецької  та Луганської областей,  так і до територій  які за Мінськими домовленостями фактично залишаються під контролем сепаратистів.  Водночас  все більш  чітко  стає  зрозумілим,що  начна  їх частина,насамперед це патріотично  налаштовані мешканці  Донецька  та Луганська  та центральної  та південної  частини Донбасу,  а також  члени  родин  військовослужбовців, працівників  правоохоронних  органів,  які залишилися  вірними  присязі  і  продовжують захищати  Україну,  змушена  буде  залишатися  в  місцях свого  нового  перебування  на постійне  проживання  та  відповідно  виходити  на  ринок  праці.  На теперішній  час  лише незначна частина цих людей є працевлаштованими в місцях свого фактичного перебування.

Які ж фактори впливають на низьку конкурентоспроможність тимчасових  переселенців на ринку праці? 

По­перше, значна частина тимчасових переселенців є представниками професій які або мають дуже обмежене застосування поза межами Донбасу ( наприклад гірничі або металургійні  професії),  або професії, попит на які в умовах економічної кризи суттєво зменшується ( гуманітарії, економісти, юристи,менеджери тощо). Ринок праці для таких осіб  є досить вузьким. Перепідготовка цих осіб на базі закладів служби зайнятості не є ефективною і не гарантує надання їм робочих місць за новою спеціальністю. Більш того,  згідно існуючого


Читайте також: Мінімальна зарплата в Україні


законодавства особа,яка пройшла перепідготовку  на базі закладів служби айнятості і не працевлаштувалася за новою спеціальністю,  мусить повернути державі кошти ,які були витрачені  на її перепідготовку. Саме це змушує переселенців відмовлятися від пропозицій пройти перепідготовку. Відповідно працевлаштовуються нині здебільшого молоді переселенці,  які мають робітничі спеціальності  загального профілю або погоджуються виконувати некваліфіковані роботи з мінімальною оплатою.

По ­ друге, серед вимушених переселенців багато людей  перед пенсійного або пенсійного віку та інвалідів, які об’єктивно програють конкуренцію на ринку праці.

По – трете, на  теперішній час і не знайшли свого вирішення  окремі проблеми правового регулювання трудових відносин  за участю тимчасово переселених осіб.  

Зокрема, частина переселенців взагалі не може встати на облік у центрі зайнятості і отримувати допомогу по безробіттю  оскільки перебуває формально у трудових відносинах з підприємствами, які  знаходяться на  територіях підконтрольних терористам, або не має повного  комплекту документів необхідних для постановки на облік та/або призначення допомоги по безробіттю. Навіть якщо така особа скористалася передбаченим ч.4 ст.6 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» правом на припинення  трудових відносин з підприємствами, які  знаходяться на  територіях підконтрольних терористам,  шляхом направлення  роботодавцю рекомендованим листом заяви про припинення  трудових відносин,яка має бути  нотаріально посвідченою, то така заява може бути   оформлена лише  як заява про звільнення за власним бажанням. Згідно з Законом України «Про зайнятість» в такому випадку право на отримання допомоги по безробіттю виникає лише через 90 днів після постановки  на облік. Крім того,  оскільки тимчасово переселені особи здебільшого не мають можливості надати довідку про заробітню плату  з останнього місця роботи, то допомога по безробіттю призначається їм у мінімальному розмірі, встановленому законодавством України на випадок безробіття. І це лише один  з  прикладів недосконалості законодавства з цього питання.

Шляхами хоча би часткового вирішення  проблем про які йде мова  у цій статті можуть бути:

1. Внесення змін  у  законодавство України про зайнятість населення в частині  можливості  призначення допомоги по безробіттю для осіб,які офіційно зареєстровані як тимчасові переселенці та встали на облік у центрі зайнятості як безробітні, у мінімальні строки,встановлені законодавством на випадок безробіття. Необхідно також передбачити можливість визначення  розміру допомоги по безробіттю для таких осіб  на підставі довідок підприємств про розмір заробітної  плати, а у разі неможливості їх надання  ­  на підставі інформації яку може надати Пенсійний фонд України. 

2. Внесення змін  у трудове законодавство України  з метою встановлення на певний період на  державних та комунальних підприємствах квот на робочі місця для переселенців подібних до квот які передбачені для інвалідів.

3. Внесення змін  у  податкове  законодавство України з метою встановлення податкових пільг для роботодавців та підприємств,які прийняли на роботу вимушених переселенців.

 

comments powered by Disqus