Передзвоніть мені
Консультація безкоштовно
Укр | Рус

Консультація та запис на прийом:

(067) 340-33-30
(032) 253-98-93



Як закрити ПП - покроковий план і механізми дій. Повне припинення податкової і дебіторської заборгованості


Як закрити ПП - покроковий план і механізми дійУ зв'язку з останніми нововведеннями Законодавства України, ліквідація підприємницької діяльності стає легше, ніж це було раніше. Приватних підприємців, які прийняли рішення закрити бізнес з багатьох причин, цікавить одне і те ж питання - як закрити ПП без головного болю і втрати кількох місяців часу. Не з чуток зрозуміло, і не тільки нам, наші дорогі відвідувачі, як насправді проводиться ліквідація ПП в державних органах. Як Ви самі вже встигли здогадатися, існує ряд нюансів. Як кажуть, спокійно і без нервів закрити СПД деколи не вдається. Вся процедура з ліквідації складається з безлічі етапів, які необхідно проходити. Ми прийняли рішення опублікувати ряд рекомендацій, які допоможуть Вам швидко і без рутинної роботи закрити ПП у Львові

Якщо Ви втомилися від невиконаних обіцянок приватних фірм і бажаєте якнайшвидше позбутися проблемного ПП, дана стаття відповість Вам на всі питання, з якими Ви могли б зіткнутися при самостійному закритті ПП. Ми, також, готові Вам запропонувати послуги з ліквідації НП (СПД, ФОП) та інших форм власності у Львові. До нас щодня звертаються з різних питань закриття. Дуже часто, підприємства настільки проблемні, що доводиться шукати альтернативні методи ліквідації. 

Хочемо сказати відразу, що процедура закриття - процес не з простих і зробити це дуже швидко, тим більше, якщо є заборгованість - навряд чи вдасться. Для державних інстанцій буде потрібно час на вивчення документів підприємства та їх відповідності всім нормативам і податковим правилам. Ну що ж, перейдемо до конкретних дій і розглянемо, які існують способи ліквідації ПП відповідно до загальноприйнятих норм. 

Ліквідація СПД - з чого конкретно складається дана процедура 

Як Ви вже встигли зрозуміти, на якість, вартість і період ліквідації впливає те, наскільки проблемно Ваше СПД. У процесі аналізу та аудиту підприємства буде головним чином, враховуватися заборгованість перед державними органами. Оперативна ліквідація СПД в державних органах, головним чином полягає в підготовці всіх документів та їх комплексної і своєчасної подачі. 


Чтайте також: Ліквідація підприємства 


Крім усього іншого, на ефективність закриття вплине вік підприємницької діяльності, історія, банківські кредити. У разі, якщо по всіх фронтах є борги (як правило, це і є ключовою причиною закриття), швидко згорнути свою фірму офіційним методом і позбутися від документальної чорної мітки - мета не проста, але цілком реалізовувана. 

Коротко, процедура щодо закриття ПП або СПД складається з: 

  1. Подача документів реєстратору про припинення підприємницької діяльності. 
  2. Подача заяви до Податкової інспекції. 
  3. Подача заяви до Фонду соціального страхування та Пенсійний Фонд - отримання всіх довідок про відсутність заборгованостей. 
  4. Закриття банківських рахунків та знищення печаток / штампів підприємства. 
  5. Перевірка ДПІ і видача документа про відсутність заборгованостей. 
  6. Звернення до державного реєстратора з метою внесення запису до реєстру про припинення підприємницької діяльності відповідного підприємства. 
  7. Розглянемо більш детально кожен з кроків. 

Поетапний план дій щодо закриття ПП або СПД (ФОП) 

1 Перший етап - закриття підприємницької діяльності та подача документів 

Перше, що необхідно зробити - подати заяву про припинення підприємницької діяльності до державного реєстраційного органу (де Ви отримували раніше свідоцтво про реєстрацію) або районну адміністрацію. 

Вирушаючи до реєстратора, подбайте підготувати наступні документи: 

- Довідка 22-ОПП; 

- Виписка з Пенсійного Фонду України про відсутність заборгованостей; 

- Заява українською мовою про припинення діяльності; 

- Оплата публікації держреєстратором оголошення у бюлетені державної реєстрації та оригінал квитанції про неї (оплачується через ОщадБанк або будь-який інший банк, публікація розміщується безпосередньо державним органом реєстрації, а не Вами самостійно). 

Примітка! 

При подачі документів, при собі обов'язково мати паспорт та ідентифікаційний код. У разі, якщо процедурою закриття ПП займається юрист або спеціалізована фірма, буде потрібно нотаріально завірена довіреність на право здійснення ліквідації Вашого підприємства. 

2 Другий етап - отримання всіх довідок і виписок про відсутність заборгованості. 

У період 3 днів, після того, як Ви підготували вище наведений перелік документів  та їх прийняв реєстратор, наступний крок - зняття з обліку в Податковій за місцем реєстрації ПП та отримання довідки про відсутність Заборгованості (якщо Ви не встигли її отримати). Крім того, якщо у Вас присутні свідоцтво про єдиний податок, або довідка Платника ПДВ, дані документи, також, необхідно буде надати. 

У Податковій від Вас буде потрібно наступне: 

Подати заяву та припинення платника податків (буде потрібно заповнити Форму №8-ОПП). 

Оригінали всіх копій, завірених у Податковій документів, таких як: патенти, свідоцтва, а також отримана форма 4-ОПП + інші документи. 

Довідка або виписка про закриття рахунку в банку або іншій фінансовій установі (дану процедуру можна провести заздалегідь). 

Отже, після того, як Ви подасте всі документи, в Податковій призначать перевірку вашого ПП (СПД), період якої становить не більше 1 місяця. На підставі перевірки, буде прийнято рішення про ліквідацію, або (за наявності заборгованостей), накладені штрафні санкції та вимоги про сплату податків та інших фінансових зобов'язань. 

Якщо відсутні заборгованості і з документами все гаразд, приватному підприємцю буде видана довідка / Форма 22-ОПП. Після чого, виданий документ необхідно буде надати своєму реєстратору для підтвердження успішно проведеної позапланової перевірки підприємства. 

На замітку! 

Пам'ятайте, що дана форма буде дійсна протягом 2 місяців з моменту її видачі в Податковій інспекції. 

У Пенсійному фонді України потрібно наступне: 

- Звіт про нарахування сум єдиного внеску за період роботи (в звітному році). 

- Копія про акт про позапланову перевірку Податкової інспекції України. 

В даному випадку, мова йде про «СПД-шне», у якого не було найманих працівників. Після того, як ПФУ проведе перевірку, на її підставі буде видана довідка, яку, також, необхідно буде надати реєстраційному органу. 

3 Третій, заключний етап - подача всіх документів реєстратору, не менше, ніж через 2 місяці 

Через 2 місяці з моменту розміщення публікації про припинення діяльності фізичної особи підприємця (ФОП), а також, у разі відсутності заборгованості перед Податковою та кредиторами, державному реєстратору необхідно подати ряд наступних документів: 

Форма № 12. Реєстраційна картка про проведення процедури припинення підприємницької діяльності ФОП. 

Форма № 22-ОПП. Довідка з Податкової інспекції про відсутність заборгованостей по податках і зборах. 

Довідка з Пенсійного фонду про відсутність заборгованості по страхових внесках. 

Всі документи і бланки про ліквідацію підприємництва, необхідно заповнювати українською мовою. Після того, як реєстратор прийняв всі Ваші документи, не пізніше, ніж наступного дня (у разі успішно проведеної процедури) Вам буде виданий документ -Повідомлення про закриття Вашого НП. Після того, як дане повідомлення було видано особисто Вам в руки, з цього моменту можна вважати, що Ваше СПД ліквідовано на 100%. 

Як необхідно правильно ліквідувати підприємницьку діяльність в Україні і не потрапити на шарлатанів - озбройте себе знаннями та інформацією 

У нашій практиці було безліч випадків, коли клієнт звертався з проханням закрити підприємницьку діяльність повторно. Як так? Дуже просто. Ви звертаєтеся в спеціалізовану компанію, платите гроші і Вам гарантують успішне закриття. Через деякий час (як правило, 1 місяць або заздалегідь обумовлені терміни) Вам повідомляють, що підприємство закрите успішно і Ви зняті з обліку в Податковій. Крім того, підробляються бланки свідоцтв та довідок про успішні результати та надаються Вам. 

Через кілька місяців, а то й рік, Ви отримуєте спеціальне повідомлення від державних служб з проханням про сплату податків, або накладення Вашому ФОП штрафних санкцій. У підсумку, виявляється, що Ваше ПП зовсім ніхто й не намагався закрити. Відповідно, податки «капали» і виникла не маленька сума, яку необхідно сплатити. Ви в шоці, що робити не знаєте, але закривати все одно потрібно ... І таких випадків часто-густо. Тому, ми рекомендуємо, або користуватися послугами перевірених фірм та спеціалістів, або самостійно спробувати переконатися, що процедура ліквідації дійсно проводиться: подані документи реєстратору і в Податкову інспекцію. 

Чи існують способи, щоб зберегти, а не закрити своє ПП 

Так, такі способи є. І найбільш ефективний і з мінімумом затрат - це перехід на загальну систему оподаткування. Після чого, Ви зможете подавати порожні декларації щоквартально - 0 гривень, тобто діяльність не велася. Також, необхідно щороку здавати порожній звіт до Пенсійного фонду. Таким чином, Ви збережете можливість ведення підприємницької діяльності, а через кілька років, якщо Ви всерйоз і надовго надумаєте згорнути «ФОПку» і подасте заяву про закриття, відповідно, перевіряти буде нічого і результат буде найбільш швидким і ефективним. 

 

comments powered by Disqus