Передзвоніть мені
Консультація безкоштовно
Укр | Рус

Консультація та запис на прийом:

(067) 340-33-30
(032) 253-98-93



Як правильно завіряти копії документів при реєстрації прав власності!

Як відомо, процедура реєстрації прав на нерухомість регулюється Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим Постановою КМУ від 17.10.2013 № 868 (далі - Порядок). 

Даним Порядком визначено переліки документів, які необхідно подавати в реєстраційну службу в тих чи інших випадках. 

Так, під час реєстрації прав з видачею свідоцтва на підставі інвестиційного договору (договору купівлі-продажу майнових прав тощо), в реєстраційну службу необхідно подати, крім основних документів, завірені забудовником копії: документа, що підтверджує виникнення (перехід) прав на земельну ділянку; документа, що підтверджує прийняття об'єкта в експлуатацію; документа, що підтверджує присвоєння адреси об'єкту. 

  У свою чергу, порядок засвідчення документів регулюється Типовою інструкцією з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Ради міністрів АР Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою КМУ від 30.11.2011 № 1242 (далі - Типова інструкція). 

  Відповідно до положень Типової інструкції, напис про Засвідчення документа складається зі слів «Згідно з орігіналом», назви посади, особистого підпису особи, котрий запевняє копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення такої копії. Також необхідно поставити печатку юридичної особи. 

  Крім того, положеннями Типової інструкції визначено, що організація може завіряти копії тільки тих документів, які нею ж і виготовлені. Виняток з цього правила становлять лише ті випадки, коли копії документів призначаються для судових органів під час вирішення питань про прийняття громадян на роботу, навчання, засвідчення їх трудових, житлових та інших прав у взаємовідносинах з організацією. Також, в разі формування особистих справ співробітників організації, така організація може завіряти копії документів, виданих іншими юридичними особами (копії дипломів, атестатів і т.д.). 

З цієї причини (невідповідності норм Порядку, регулюючого процедуру реєстрації прав та норм Типової інструкції) і існує колізія. Оскільки, формально державний реєстратор може відмовити Вам у проведенні реєстрації прав на підставі того, що копії вищезазначених документів завірені неналежним чином, так як, відповідно до норм Типової інструкції, такі копії повинні завіряти не забудовником, а тим органом, який їх видав (виготовив ). 

Звичайно, в разі відмови в реєстрації на підставі неналежного завірення документів, можна скаржитися на держ. реєстратора (або навіть подати на нього в суд) з тієї причини, що норми порядку вимагають завірення копій забудовником, але, скільки Ви витратите часу на пошуки правди, чи отримаєте Ви очікуваний результат і чи повернуться Вам Ваші 119 грн. і 120 грн., сплачені раніше, сказати важко. В цьому випадку і Ви будете праві, і держ. реєстратор, оскільки він діятиме відповідно до норм чинного законодавства.

 
 

comments powered by Disqus